Blogg

Team CÖ på utbildning i Italien

En härligt och givande kursvecka, med hela Team CÖ, i Lido de Jesolo på den Italienska kusten nära Venedig.

Aktualitetsveckan som anordnas av vår branschorganisation FAR, bjöd på ett gediget smörgåsbord för oss redovisningskonsulter och revisorer. Det var allt från skatt, moms, Reko, redovisningsregler, K2 och K3 .

Vi bodde på ett underbart femstjärnigt hotell, Hotel Almar Jesolo Resort & Spa.

Vi hann med en hel del utflykter under veckan. Säsongen var över så det var stängt överallt, därmed blev dåligt med shopping, men en eftermiddag gick det en busstur till ett Outlet där märken som Prada, Gucci, Versace hade tjusiga butiker i härligt utomhusmiljö.

En annan dag bar det iväg på cykelutflykt på den Italienska landsbygden. Vi cyklade på rackliga cyklar till en mysig restaurang där det såklart bjöds på pasta. Solen lös med sin frånvaro denna dag, så vi iklädde oss snygga sopsäckar som skydd mot regnet och trampade på. Det var visst en runda på tre mil fick vi höra när vi kom tillbaka.

Vår lediga dag tillbringade vi i Venedig 🙂

Vi tog oss dit med båt, gick en guidad tur med en guide som inte kunde engelska, åkte gondol, strosade runt och shoppade bland de små gränderna och avnjöt en härlig lunch och middag innan vi tog båten tillbaka till Jesolo.

Från vårt rum hade vi en underbar utsikt över havet. Vi hade turen att en morgon titta ut precis när solen steg upp ur havet, det var magiskt och mycket rofyllt och vackert. Stilla innan dagen vaknar.

När man är i Italien blir det mycket fokus på mat! Jag har aldrig ätit så mycket pasta under en veckas tid som jag gjorde denna vecka! Vi hade dessertbuffé till både förmiddags- och eftermiddagsfikat! AAA 🙂

Vår avslutningsmiddag hölls på Castello di Roncade, en vacker vingård som bjöd på god mat, gott vin och de tre sötaste gubbarna som sjöng italienska serenader för oss under middagen!

Det var en minnesvärd resa som får värma oss den kommande vintern!